LA RENFE-X30
Des de 2024, amb el canvi d’operador, la línia d’autobús X30 havia de millorar: passava de 20 a 15 minuts de freqüència. Però la realitat ha anat en direcció contrària: retards, cancel·lacions i sorpreses diàries que desesperen cada cop més usuaris.
I parlem de la X30, l’única connexió directa de Mas Lluí amb les escoles, el CAP i el centre del poble.
També és l’única línia de tot Sant Just que entra directa a Barcelona per la Diagonal. És, per a moltes persones, l’única alternativa real al cotxe privat.
Però, sovint, o arriba tard o senzillament, no passa. El contracte social sembla que només funciona en una direcció: la ciutadania paga impostos, però el servei que rep no està a l’altura. I no val allò de “això ho gestiona l’AMB”.
L’Ajuntament té representació a l’AMB, i per si fos poc, el partit que governa a Sant Just també governa allà. Vaja, que si volen fer alguna cosa, només cal que s’ho diguin entre companys.
I aquí ve la pregunta: ens funciona aquest sistema? Deleguem la gestió a una administració llunyana, però quan les coses no rutllen, costa trobar qui doni la cara. Massa capes de gestió, que faciliten la dissipació de responsabilitats? Potser sí. O potser costa ser exigent quan els responsables tenen el mateix color polític. Perquè en aquests moments, en lloc de protegir-los, el nostre alcalde hauria d’estar demanant dimissions.
No tenim tren, però tenim la Renfe-X30…
Aquí es paga amb puntualitat britànica, però es viatja amb la puntualitat d’un adolescent quan li dius que és hora de sopar.